Proaktywna obsługa IT dla firm
Proaktywne rozwiązanie do zarządzania IT może zmniejszyć presję na istniejący zespół podczas zarządzania rozwiązaniami IT. Niestety, technologia nie zawsze jest przyjazna dla budżetu lub wygodna i nie zawsze można powiedzieć, kiedy się zepsuje. Czekanie, aż pojawi się problem, będzie tylko stratą czasu i pieniędzy. W tym miejscu pojawiają się rozwiązania z zakresu zarządzania proaktywnego. Rozwiązania te pomogą zapewnić, że systemy działają sprawnie, a Ty nie będziesz wydawać pieniędzy na przestoje.
Wsparcie IT poziomu lub tier 2
Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM) zdecydowanie zachęca do stosowania warstwowego wsparcia dla systemów informatycznych. Firmy mogą łączyć warstwy wsparcia lub różnicować poziomy wsparcia w celu zaspokojenia swoich specyficznych potrzeb. Wiele firm opracowało własny system wsparcia wielowarstwowego, podczas gdy inne łączą funkcje Tier-1 i Tier-2.
Service desk, zwany również help desk, organizuje zadania personelu IT według poziomu wiedzy i umiejętności. Pierwszy poziom, czyli Poziom 0, oferuje zautomatyzowaną pomoc opartą na maszynach, z niewielkim zakresem bezpośredniej interakcji z człowiekiem. W dobie Internetu użytkownicy często uzyskują niezbędne informacje pomocnicze poprzez zasoby samopomocy, fora internetowe, blogi, wyszukiwarki i funkcje ręczne.
Drugi poziom jest zazwyczaj bardziej zaawansowany. Specjaliści ds. wsparcia na tym poziomie posiadają głębszą wiedzę i zazwyczaj są lepiej zaznajomieni z narzędziami i technologiami wykorzystywanymi przez firmę. Zapewniają również, że problemy są prawidłowo rozwiązywane. Chociaż poziom drugi może nie obsługiwać najbardziej zaawansowanych kwestii technicznych, jest doskonałym wyborem, jeśli poziom wsparcia, którego potrzebujesz, nie jest wystarczający dla Twoich potrzeb.
Podczas gdy technicy pierwszego poziomu zwykle zajmują się najczęstszymi problemami, drugi poziom ma tendencję do zajmowania się poważnymi problemami. W rezultacie technicy drugiego poziomu często korzystają z pracowników o dużym doświadczeniu w firmie. Przeglądają oni bilety wysłane przez pierwszy poziom, aby rozwiązać problemy i zebrać dodatkowe informacje. Mogą również porozmawiać z klientem, aby zrozumieć problem, a następnie rozpocząć rozwiązywanie problemów w celu ustalenia przyczyny.
Z kolei specjaliści linii zerowej informują klientów i skupiają się na kliencie. Często działają jako jeden punkt wejścia do działu technicznego firmy. Nie wymagają od klientów łowienia bezpośrednich numerów telefonów do specjalistów technicznych i są w stanie rozwiązać odwołania i proste problemy techniczne.
Współzarządzanie umowami wsparcia IT
Współzarządzany partner IT może pomóc firmie w przekształceniu jej działalności i odciążyć personel IT. Mogą również pomóc organizacji osiągnąć cele biznesowe i dostosować się do szybko zmieniającego się rynku. Biorąc pod uwagę różne korzyści płynące z tego modelu, oczywiste jest, że wiele organizacji mogłoby skorzystać z takiego układu.
Umowy współzarządzania wsparciem IT dla firm są przeznaczone dla organizacji, które nie mają wewnętrznego personelu IT lub mają mały zespół IT. Najlepiej sprawdzają się w organizacjach, które mają do 150 użytkowników końcowych i dyrektora IT. Mniejsze firmy, które nie mają zasobów do takiego przedsięwzięcia, mogą nie być w stanie obsługiwać roll-outów oprogramowania, odświeżania sprzętu i bezpieczeństwa. Umowy o współzarządzaniu wsparciem IT mogą obejmować takie funkcje jak antywirus i ticketing, a także zarządzanie projektami.
Wiele organizacji ma trudności z samodzielnym wprowadzeniem tych zmian. Może to wynikać z braku zasobów i wiedzy specjalistycznej. Dzięki rozwiązaniu współzarządzanemu personel techniczny może skupić się na ważniejszych zadaniach, takich jak zaspokajanie potrzeb klientów. Ponadto mogą zaoszczędzić czas, ponieważ nie muszą już samodzielnie rozwiązywać drobnych problemów technicznych.
Współzarządzanie usługami IT dla firm zapewnia również oszczędność kosztów dla firm, które nie mają budżetu na wewnętrzny zespół IT. Koszt zatrudnienia wewnętrznego działu IT może być zaporowy, a firma może nie mieć czasu na znalezienie odpowiedniego personelu IT. Współzarządzanie usługami IT dla firm może również pomóc firmie z ograniczonymi zasobami skupić się na bardziej pilnych kwestiach.
Współzarządzane usługi IT dla firm pozwalają firmom na dostosowanie i skalowanie ich usług IT dla firm do ich specyficznych potrzeb. Mogą również zdecydować się na outsourcing niektórych elementów swojej obsługi IT dla firm, zachowując kontrolę nad innymi elementami. W ten sposób mogą zoptymalizować wydajność swoich działów IT.
Wsparcie IT w chmurze
Cloud computing może być wielką zaletą dla firm. Jednak może również stanowić kilka zagrożeń dla bezpieczeństwa. Usługi w chmurze są często udostępniane wielu osobom, przez co łatwo przeoczyć ustawienia zabezpieczeń, które mają na celu ograniczenie dostępu. Ponadto firmy polegają na środkach bezpieczeństwa stosowanych przez dostawców usług w chmurze, które nie zawsze są jasne i skuteczne.
Niezawodna usługa w chmurze może wyeliminować potrzebę zatrudnienia dodatkowego personelu IT. Usługi te mogą również łatwo skalować się w celu zaspokojenia zapotrzebowania firmy. Korzystając z usług w chmurze, organizacje mogą uzyskać dostęp do krytycznego oprogramowania i infrastruktury bez konieczności inwestowania w sprzęt lub oprogramowanie. Ponadto usługi w chmurze eliminują potrzebę posiadania licencji na oprogramowanie w siedzibie firmy. W rezultacie firmy mogą uzyskać dostęp do potrzebnego im oprogramowania, nie martwiąc się o zarządzanie nim lub jego utrzymanie.
Dostawca usług w chmurze może bezpiecznie przechowywać i tworzyć kopie zapasowe informacji o Twojej firmie. Ponieważ pliki te są przechowywane w Internecie, są zawsze aktualne. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze personelu IT. Ponadto pliki przechowywane w chmurze są automatycznie synchronizowane między urządzeniami, dzięki czemu użytkownicy zawsze mają ich najnowszą wersję.
Usługi w chmurze różnią się od przechowywania danych po programy funkcjonalne. Można je podzielić na trzy modele: Infrastructure as a Service (IaaS), Platform as a Service (PaaS) oraz Software as a Service (SaaS). PaaS zapewnia platformę, która umożliwia programistom budowanie i uruchamianie dowolnego typu aplikacji.
Chociaż korzyści z usług w chmurze są często oczywiste, istnieje kilka ukrytych kosztów, o których firmy powinny pamiętać przy wyborze usługi. Jednym z tych ukrytych kosztów jest ciągłe szkolenie wymagane dla wewnętrznych pracowników IT w celu przejścia do dostawcy usług w chmurze. Szkolenie to może pochłonąć wiele czasu i zasobów. Inną częstą pułapką jest pamięć masowa. Jeśli przedsiębiorstwa korzystają z warstwowej pamięci masowej, mogą skończyć płacąc więcej za pamięć masową niż muszą.
Administracja sprzętem i oprogramowaniem on-premises
Gdy firmy muszą administrować własną infrastrukturą obliczeniową, doskonałym rozwiązaniem są rozwiązania programowe i sprzętowe typu on-premises. Pozwalają one firmie przejąć pełną kontrolę nad swoimi centrami danych i sprzętem oraz dają pełny dostęp do każdej warstwy oprogramowania. Oznacza to, że administratorzy mogą zobaczyć, które komponenty sprzętowe działają nieprawidłowo i wymienić je. Dzięki tym rozwiązaniom nie muszą również polegać na zewnętrznych sprzedawcach w zakresie wsparcia sprzętowego. Inną wielką zaletą administracji oprogramowaniem i sprzętem w siedzibie firmy jest to, że nie trzeba się martwić o opóźnienia sieciowe lub opóźnienia w wydajności. Nawet jeśli nie ma opóźnień w sieci, inne czynniki mogą negatywnie wpływać na wydajność.
Administracja oprogramowaniem i sprzętem na miejscu pozwala firmom na wdrożenie własnych polityk bezpieczeństwa i utrzymanie informacji w swoich murach. Wymaga to jednak również dedykowanego wsparcia informatycznego. Inną zaletą oprogramowania on-premises jest to, że dostęp do niego może mieć więcej użytkowników w tym samym czasie bez wpływu na szybkość działania systemu.
Firmy, które korzystają z oprogramowania i sprzętu on-premises mogą zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie. Mogą uniknąć kosztów zewnętrznych licencji na oprogramowanie i sprzęt oraz mogą wykorzystać więcej zasobów. Oprogramowanie on-premises zapewnia również wyższy poziom bezpieczeństwa i kontroli, co może być ważniejsze w przypadku danych wrażliwych.
Zarządzanie oprogramowaniem i sprzętem w siedzibie firmy jest kluczową częścią jej infrastruktury IT. Umożliwia ono przedsiębiorstwom lepsze wykorzystanie potrzebnej im technologii. W tradycyjnym modelu firma musi zakupić i zarządzać sprzętem i oprogramowaniem we własnym zakresie, podczas gdy chmura obliczeniowa korzysta z serwera strony trzeciej.
Odzyskiwanie danych w przypadku awarii
Jeśli Twoja firma doświadcza przestojów, plan IT odzyskiwania danych po awarii może zapewnić ciągłość działania firmy. Obejmuje on replikację przetwarzania komputerowego i danych w lokalizacji poza siedzibą firmy. Jest to ważne w przypadku awarii sprzętu lub serwera albo cyberataku. Plan powinien być opracowany przez zespół, który musi mieć jasno określone role i dobrze się komunikować.
Plany odzyskiwania danych po awarii wymagają odpowiedniej mocy obliczeniowej i pamięci masowej. Ponadto, powinny zawierać solidne procedury awaryjne. Procesy te przenoszą obciążenia na systemy zapasowe i minimalizują wpływ na procesy produkcyjne. Jeśli systemy zapasowe ulegną awarii, muszą być wdrożone procedury failback, aby wszystkie systemy zostały przywrócone do pracy tak szybko, jak to możliwe. Ponadto, powinna istnieć silna sieć komunikacyjna, aby pomóc użytkownikom w przypadku awarii.
Plany odzyskiwania danych po awarii powinny być regularnie testowane, aby zapewnić ich działanie. Powinny one również zawierać wcześniej ustalone wytyczne, takie jak listy priorytetowego sprzętu, zapasowych pracowników i osób odpowiedzialnych. Powinny być testowane, aby zapewnić, że działają, gdy są potrzebne. Rozwiązania w zakresie kopii zapasowych są najprostszym rodzajem planów odzyskiwania danych po awarii i wymagają przechowywania danych w centrum danych poza siedzibą firmy lub na dysku wymiennym. Nie stanowią one jednak kopii zapasowej infrastruktury IT.
Bez planu disaster recovery firma może stracić swoje dane. Może to nastąpić w wyniku katastrof naturalnych lub cyberzagrożeń. Na przykład globalna pandemia lub naruszenie danych Equifax może spowodować upadek całej sieci. Przy tak dużym ryzyku, firmy muszą być przygotowane na każdą ewentualność.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]
Najlepszy outsourcing IT dla małych i średnich firm
Zatrudnij zespół outsourcingu IT dla swojej firmy, obsługa informatyczna firm dla biznesu Outsourcing jest doskonałym rozwiązaniem dla małych i średnich firm. Może rozwiązać problemy, które napotykają w swoich działaniach, takich jak brak umiejętności, brak zasobów, brak czasu i cost.It jest skomplikowany proces zatrudnić obsługę IT dla firm zespół dla małych i średnich firm. Zazwyczaj nie […]